Semester(träning)

Det här är ju ingen träningsresa, men sjutton att det skulle kunna vara om man ville!

Träningspass från morgon till kväll!!!

Alltså, spinning är jobbigt. Och det är lite som att springa på löpband. Det är som ett hamsterhjul. Man springer eller trampar och trampar och springer men utan att komma någonvart. Hur är det då att ”spinna” i vatten?

Jo, men finns det träningspass jag aldrig provat så skall det ju provas såklart! ”Aqua Spinning” – det är precis som det låter. Spinning fast i vattnet. Allt är samma förutom att du inte behöver några inställningar för att justera motståndet. Principen är enkel. Ju snabbare du trampar desto mer motstånd och desto tuffare blir det. Lite som en assault bike.

Och jag måste säga att det var grymt mycket roligare än på torra land. Å ena sidan vill du trampa intensivt för då skvätter det och du får lite ”svalka” – å andra sidan enligt ovan så blir det ju tuffare!

Mycket roligt var det iallafall!

Möjligen att nästa gång jag provar ska ha en något mer passande bikiniöverdel. Nåja, instruktören Francesco hade en hyfsad utsikt och man får ju lov att bjuda lite på sig själv somsagt.

 

Imorse var jag den enda som var sugen på att ansluta till ”Running club” vid sjusnåret. Resten ville köra yoga. Och vilken ”(o)tur” att det var Uriel som ledde löpningen. Jag fick alltså en personlig löptur med jobbiga stopp var 500:e meter. En minuters sessioner med ”jumping Jacks”, ”squats” , höga knän, skridskohopp. Sa jag att det var på stranden? I sanden? Sjukt jobbigt!

Och som om inte det passet vore nog, så drog Uriel med mig på Bootcamp passet som började 15 min senare. Nej. Jag kunde inte säga nej. 🙂

Så efter lite påfyllning av grön sörja så körde jag (idag tillsammans med 11 andra galningar) ett sjuhelskottas Bootcamp-pass igen. Sex stationer, om 1 minut. 3 varv. De ”cirkelpass” jag brukar körs hemma är 45 sekunder, vilket är alldeles lagom. De här extra 15 sekunderna suger bokstavligt talat musten ur en! Men ja, jävlar vad skönt det är efteråt. Dagens övningar var:

1. Mountain Climbers

2. Sumo axellyft m kettle bell

3. Burpees med bosuboll och armhävning

4. Back squats

5. Crunches på boll

6. Battle roaps

Och sen som lite extra ”final” fick vi 3×30 sek ”bike crunches”.

Auriel tyckte jag skulle vara med på eftermiddagens ”Fitness Challenge”, en hinderbana på tid. Vi får väl se… känns möjligen som att jag tränat nog för idag. 🙂

Till och med poolbaren har träningstema! 😉
Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras